Tuesday 24 July 2012

Mind and Heart...


 Assalammualaikum..just a simple entry for today...:)

Zaman sekarang, bila nak cari En. Suami, nak yang kacak macho bajet habis, yang kerja bagus gempak, yang gaji ribu ribu, yang pakai kereta mewah, dan bla bla bla. Semua nak yang hebat. Hebat di dunia tidak semestinya hebat dan terkenal di mata Allah swt. Ingatlah, perkara pertama yang akan dihisab ialah solat. Jadi, pilihlah orang yang menjaga solatnya, yang sanggup berkorban demi keluarga, yang boleh menjadi imam kita, yang akan mengajar anak-anak membaca al-Quran. Semakin banyak dosa, semakin teruk kualiti jodoh yang Allah berikan kepada kita. Nauzubillah. Renung-renungkan; untuk diri sendiri dan orang lain. Jangan taksub dengan duniawi, ia hanya sementara..
*Kematangan awak buat saya sedar yang mencari berkat Illahi itu adalah tunjang kehidupan :)  

Suka

Saya suka jea awak, serious. Tapi biarlah Allah yang aturkan. DIA tahu yang terbaik untuk kita. Ya, hanya DIA...

Mudah

“Kadang kala tak perlu buat apa-apa untuk mendapat pahala, cuma DIAM. Kadang kala tak perlu berbelanja apa-apa untuk mengukuhkan tali persaudaraan, cuma SENYUM. Dan kadang kala tak perlu apa-apa untuk meraih cinta, cuma DOA. Diam, Senyum, dan Doa adalah kerja mudah yang payah tanpa hati yang ingat akan Allah swt..”

Always 

When life knocks you down, you are in the perfect position to pray. Remember, Allah is always with you, always :)

Ya Allah, aku tidak perlu orang sempurna untuk mendampingiku. Aku hanya ingin orang yang mahu menjadi pelengkap kekuranganku, membuat aku merasa ‘ada’, membuat aku tersenyum dan berkata ‘aku beruntung memilikinya’ ..
*If you really love her, meet her parents cause that’s more worth to her than a 1000 of sweet words and promises*
Sometimes, people have to stop worrying, wondering, and doubting. Have faith that things will work out, maybe not how we planned, but just how it’s meant to be.

He’s not perfect, you aren’t either, and the two of you will never be perfect. But if he can make you laugh at least once, causes you to think twice, and if he admits to being human and making mistakes, hold onto him and give him the most you can. He isn’t going to quote poetry, he’s not thinking about you every moment, but he will give you a part of him that he knows you could break. Don’t hurt him, don’t change him and don’t expect more than he can give. Don’t analyze. Smile when he makes you happy, yell when he makes you mad and miss him when he’s not there. Love hard when there is love to be had. Because perfect guys don’t exist, but there’s always one guy that is perfect for you..

Fate controls who walks into your life, but you decide who you let walk out, who you let stay, and who you refuse to let go. Pray!

 

“Seseorang wanita itu dikahwini kerana hartanya, kecantikannya, keturunannya dan agamanya. Tetapi sebaik-baiknya pilihlah yang bertanggungjawab terhadap agamanya kerana ianya tentu menyenangkanmu” (Riwayat Bukhari, Muslim)
Titipkanlah cinta pada lelaki yang soleh yang ada agama di hati yang mampu menjadi imam dalam solatmu kelak kerana dia bakal menjadi bapa pada anak-anakmu :)
Jodoh itu rahsia Allah swt. Semoga kita semua menjadi insan yang soleh dan solehah dan mendapat pasangan yang soleh dan solehah. Insya-Allah, aminn :)

 

Put aside your pride, set down your arrogance, and remember your grave – Ali Ibn Abi Talib

 

 

Ya Allah, semua terjadi atas kuasa Mu. Berikanlah yang terbaik untuk hidupku kerana sesungguhnya, Engkau-lah Sang pemilik kehidupan yang tahu apa yang terbaik untuk aku dan masa depan ku. Aminn.
Be patient towards all that are unsolved in your heart. Smile. Pray. Hope.
Remember me in your good times, I remember you in your bad times – Surah al-Baqarah
 Saya suka sangat dekat awak..tapi biarlah Allah yang aturkan.. :)

No comments:

Post a Comment